BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, November 25, 2008

Main bola, tido bolan bola-bola apa

ok buat firol ni aku nya 1st eleven favorite team aku... yang aku idam dari dulu sampai sekarang... kebanyakkannya palyer manchester united aku pilih sbb dah minat sgt dgn team ni dr season 1995/1996 sampai bila2.... leh kira member2 yang seangkatan dengan aku minat manchester united sbb aku la yang expose pada diaorg.. klu x diaorg x tahu pun.... kebetulan tahun aku minat tu saat manchester tgh form.... pastu manchester menang dgn liverpool dlm FA cup lak tu... jgn mare yer fakrul anwar...huhuhuhu....


ok ttanpa membuang masa aku cite la serba sikit tentang 11 player pilihan aku ni hasil kesinambungan player baru n lm... klu dpt team mcm ni confirm team yang di lwn kecut perut.... huhuhu

kita mula dari penjaga gua yang tersohor di abad ini
yang telah membawa manchester united menang treble pada tahun 1998/1999, peter schmeichel ni byk yg di save masa jg gawang MU dan akux leh lupa saat dia save heading fautino asprilia striker newcastle dr colombia... saat tu mesti suma org ingat dah gol tp schmeichel ni leh save.. mmg hero lah dia.

beralih pula pada benteng kubu pertahanan tentera yg membantu penjaga gua dr bola masuk ke gua niah ke, gua tempurung, gua batu caves n sewaktunya dgnnya la tp yang pasti bukan guar.com.my...huhuhu... dari kiri... memperkenalkan pemain serbia yang memang serasi dengan ferdinand sehingga membawa kejayaan MU season 2007/2008 bawa piala champions league.. Nemanja Vidic memang defender paling best aku penah jumpa... tgk gaya nmpk blur2 ckit tp bila kena tackle dengan dia mmg leh patah kaki sape yng kena... bab heading mmg dia teror... byk dah dia score guna kepala dia....
player yang di tengah ialah lagenda real madrid.. Fernando Ruiz Hierro atau Fernando Hierro. aku suka gaya dia yang tenang n rileks bila striker datang menyerang ape kata org tu x mengelabah la.... pakar sepakan percuma gak ni klu roberto carlos x amik.. n paling kanan sekali.... idola aku Rio Gavin Ferdinand atau Rio Ferdinand saat dia lapor diri di MU mmg aku dah jangka... player yang bengis sgt di padang.. sampai striker pun takut la.... jd kapten MU di saat gary neville injured n bawa MU menang champion league... n England pun smpt gak jd kapten saat capelo nk cr kapten...

Beralih pula ke kawasan yang menjadi perhatian ramai... yang itu barisan playmaker, perancang, penggerak n sewaktu dengannya.... dari kiri... aku rasa suma kenal dah temasuk adik aku pun kenal player ni... player yang menjadi kegilaan ramai wanita di dalam dunia ini sehingga wanita yang x penah tahu main bola pun kenal dia... tidak asing lagi David Robert Joseph Beckham atau David Beckham.... player yang memulakan karier di MU... xde sape kenal player ni sehingga dia menjaringkan gol dari tengah padang ketika melawan dengan Wimbledon... dia juga seorang pakar free kick yang tersohor n juga crossing dia sewaktu di MU memang menjadi igauan pasukan lawan kerana dia cross jer Dwight Yorke, Andy Cole, Solskjaer, Sheringham sehingga membawa kejayaan MU menang treble tahun 1998/1999. Nistelrooy pun sempat rasa crossing beckham ni... dia juga pakar sepakan sudut di mana pada champions league final 1998/1999 saat Bayern Munich berkira2 tuk meraikan kejayaan muncul beckham memainkan peranan di mana 2 sepakan sudut yang dia ambil pada masa kecederaan membuahkan hasil dan seluruh pemain dan penyokong bayern tergamam tidak percaya.... Seterusnya pemain berbakat dari AC Milan yang tidak asing lagi di Arena bola sepak ini... iaitu Ricardo Izecson dos Santos Leite atau lebih di kenali sebagai Kaka. pemain ni memang seorang playmaker yang berjaya di zaman ini selepas era Zinedine Zidane.... dia lah yang membawa kemusnahan ketika MU hampir sebelah kaki lagi ke final champion league 2006/2007 apabila dia menjaring hatrik ketika itu... walaupun aku puji Cristiano Ronaldo@Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro kerana season 2007/2008 season kejayaan bg dia sehingga menjadi pemain yang banyak menjaring gol walaupun pada hakikatnya dia bukan striker sejati.... suatu yang membangga kan tetapi masih banyak lagi perlu dia belajar dari Kaka... seterusnya pemain yang aku gelar King... pemain yang berpengaruh di alam bola sepak ni sehingga menjadi duta joga bonito n nike terutamanya... bekas kapten MU yang tidak asing lagi kerana kreadibiliti di atas padang selain kepimpinan n kebengisannya sewaktu meneraju pasukan... Éric Daniel Pierre Cantona namanya atau lebih mesra dengan panggilan KING ERIC.... kenangan yang paling best yang membuat aku terus minat MU ialah jaringan kemenangan yang cantona jaringkan ketika final FA cup 1995/1996 melawan liverpool.... cantona membuat 1st timer di luar kotak penalti yang mana bola terus menerjah jaring pada minit akhir perlawanan. player di zaman ini yang seakan2 cantona main ialah andrea pirlo yang mana dia menjadi penggerak AC Milan selepas kaka... gaya pun ada iras2 la...
seterusnya pemain yang sedang meningkat naik di team Catalan FC Barcelona iaitu
Lionel Andrés Messi... aku tertarik dengan caranya main kerani walaupun saiz badannya kecik dia berani masuk di celah2 pertahan lawan yang lebih besar dr saiz badannya.... tipu helahnya ketika membawa bola lebih terpegun dari Cristiano Ronaldo... aku rasa dia byk belajar dgn ronaldinho sewaktu mereka jadi teammate dl2... kejayaannya membawa argentina menang emas Olimpik kali ke-2 dah menjadi bukti yang messi bakal menjadi pemain yang paling di geruni da aku berharap sgt dia dpt bermain tuk MU suatu masa nnti walaupun mustahil...huhuhu....

Ok..... kita beralih pula pada bahagian yang kerjanya mencetak jer... sepanjang masa mencetak... tah ape yang di cetak pun aku x tau... diaorg ni mencetak gol la pe lagi... posisi yang menjadi kegemaran semua orang termasuk Ramadan... eh masuk juga budak ni dalam ini cerita...huhuhuhu.... dari kiri seorang lagi pemain yang sedang dalam pembikinan di arena bola sepak nama dia
Sergio Leonel "Kun" Agüero del Castillo atau lebih di kenali sebagai Sergio Aguero yang bermain untuk Atletico Madrid... pemain ni sgt bagus n berpasangan dgn Messi ketika wakil Argentina masa sukan Olimpik sehingga membawa pulang emas kali ke-2 Argentina... player ni walupun kecil ala2 mcm Maradona tetapi sekali dia dpt bola berdesup mcm lipas kudung.... bakal menantu Maradona tu pernah di anggap oleh maradona sebagai pemain yang bakal digeruni bersama dengan Messi... aku harap gak MU dapat recruit dia main tuk MU walaupun mustahil... sbb dia ni leh di anggap sebagai Fernando Torres 2 la sbb dia Torres pun main tuk Atletico Madrid n aku x nk la MU hampa lagi coz x dpt Torres dl... seterusnya... player yang wat aku start minat main bola sepak dr tahun 1994 ketika World Cup di USA samapi sekarang ni... mula2 aku minat jerseynya sbb tahun 1994 tu memang menarik minat aku and klu jumpa lagi jersey tu mmg aku akan frame la... pastu aku minat lak dengan mamat ni.. gaya dia main memukau aku... namun malang sbb team tu tersangkut pasa 1/4 akhir dengan Bulgaria... dia yang aku maksudkan Jürgen Klinsmann bekas kapten Jerman yang membawa Jerman menang euro 1996 di England walaupun dia x dpt main di final sbb di gantung perlawanan... namun permainan dia dah cukup wat jerman layak ke final n seterusnya menjadi juara... gaya dia yang menarik minat aku sbb dia rajin n kepimpinan dia sewaktu di padang membuatkan semua hormat pada dia... dia juga telah membuktikan bahawa dia layak menjadi coach apabila membawa jerman menduduki tmpt ke-3 di saat Jerman menjadi tuan rumah pada tahun 2006.. sekarang dia sedang membimbing Bayern Munich... pada awal musim agak goyah n terumbang ambing sbb player lmbt panas n akhir pas 5-6 perlawanan baru team dia panas n sekarang ni sedang form.. seterusnya last but not least... pemain yang aku kagumi... memiliki wajah iras baby n sentiasa tersenyum jer... iaitu Ole Gunnar Solskjaer... pemain ni di gelar super-sub di MU sbb setiap kali dia masuk jer mesti score.. n kenangan x leh lupa dia menjaring 1 gol ketika final Champion League 1998/1998 yang membawa kemenangan kepada MU... oleh kerana selalu cedera... dia bersara awal n sekarang ni menjadi coach di MU melatih striker MU agar lebih tajam lagi ketika menjaringkan gol....

tu la kisahnya team pilihan aku hasil pemerhatian aku n hasil pembacaan aku... so fakrul... anda berpuas hati... huhuhuhu...

1 comments:

Firol said...

hooo..bagus2...player generasi baru paling ramai dalam team fav ko ye hanis....Gol tgh padang beckham dah digantikan dgn gol alonso tahun leps lawan newcastle kot.....

Information yg best....syok gak ada gak ilmiah² kalu bincang cenggini