BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, February 28, 2009

Suatu Kehilangan


tanggal 26/02/2009 SKUB kehilangan seorang permata yang paling senior di sini.... aku antara percaya x percaya jer apabila mendapat berita dari ustaz hasnurol sebab baru saje aku n mek gurau dengan almarhumah semalamnya pasal mek minta kebenaran budak bola baling supaya latih nasyid, aku dengan nada selamba ckp x boleh pada mek dan almarhumah mencelah ala if x boleh tu boleh2 la yer, nk bertading hari isnin ni.. kendian kami ketawa ... aku terus sebak bila syafiq n norman bagi tahu..... walaupun aku baru nk masuk tahun ke-3 di sekolah.... namun byk kenangan dengan ustazah lebih2 lagi tahun ustazah ngajar pra sebelum di ambil alih leh ustazah nurulhuda... almarhumah mengajar budak pra dengan penuh kasih sayang mcm didik cucu la... murid2 pra memang rapat dengan almarhumah... si liyana anak cikgu amnan dan kasim adik banu menangis bila mendapat tahu pasal ni... aku teringat lagi kata almarhumah semasa meeting awl tahun... bg la tenaga baru ngajar agama pra...

ada perkara aku masih ingat lagi sehari menjelang sukan... almarhumah berjumpa dengan aku pada tengah hari nak bertanya perlu pertolongan tuk hias rumah sukan ke sbb ada yg bising kata cikgu2 perempuan x tolong hias rumah... padahal masa tu cikgu perempuan mmg bz balut hadiah la... kamarul S.U sukan pun x kata pape tp dia yg lebih2... aku kata la xpe... siapkan jer hadiah tu.. saya hias ckit2 jer petang ni... insyaallah petang kalau xde pape sy turun. kata almarhumah. petang tu ustazah turun la gak padang hias ckit2... almarhumah antara percaya ke x aku leh hias rumah sukan ni sbb aku buat berdua dengan almarhumah jer n then almarhumah tolong bahagian hadiah lak so tnggal la aku sorang sbb sorang dmm n sorang lagi susah di jangka.. aku ckp pada almarhumah kita buat yang terbaik jer ustazah tggu je keputusan esok... almarhumah sempat gak la bagi idea gantung ketupat n mlm tu almarhumah anyam ketupat.. tema hias rumah sukan hijau hari tu alien mkn ketupat la...

masa mendengar keputusan diumum mmg almarhumah terkejut x percaya leh menang... dari riak wajahnya mmg seronok sgt... sampai k.zu mengangkat tgn almarhumah la...
selepas sukan almarhumah berjumpa aku tuk bg duit yg di kutip dari budak untuk hias rumah sukan... n sempat ucap terima kasih pada aku sbb rumah sukan johan.. aku ckp padanya ini pun usaha kita n budak2 ni... bukan saya sorang je... ustazah ketawa..

teringat pesan almarhumah.... nk ajar budak pra ni kena byk bersabar lagi2 hanis ni x ada anak sendiri lagi.... jadi belajar2 anggap diaorg mcm anak sendiri....

Al-Fatihah....

2 comments:

Firol said...

beb sebak aku membacanya....

dulu aku selalu gurau+sembang ngan dia,dok jauh² mcm tu lah...skrg dah takde dah...rasa mcm tak best sebb saat akhir tak dapat cakap dgn dia....

Time maghrib je aku sure sayu sejak ustazah takde ni.... :(

wiegreat a.k.a. zeq said...

ape yg telah telah arwah pesan tu sume nasihat dan teguran... wat le yg mana mampu...

aku pun segan ngan arwah kalo time latihan petang2 atau aktiviti... mesti arwah x penah miss.... sebab tu aku kaco mek suruh turun ptg gak,, bukan ape malu+segan.......

kalo kat komplek n skool je, msti je tringat kat dia..