BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, February 15, 2009

Alien serang UBERN!!!!!

Berita tergempar..... tanggal 12 Februari lalu merupakan detik yang agak menggamatkan kerana alien menyerang ubern pda petang itu... suasana agak menjadi huru-hara apabila sepasukan alien berwarna hijau turun ke bumi.....
bdk2 ubern menjadi ketakutan pada waktu itu...
ni la alien tu.... hehehehe


sebenarnya ini adalah sukan tahunan SKUB di mana aku ditugaskan menjadi ketua rumah sukan hijau.... barisan guru-guru rumah lain agak mantap2 la... tapi agak kureng ckit bagi rumah sukan aku kerana ada magikman n ya salim salina di samping ustazah aishah..... bila melihat senarai guru tu agak down jugak moral sbb teringat kes sham tahun lepas di mana dia buat sorang saje kerja menghias rumah sukan... so aku mmg dah bersedia lebih awal...... bak kata pepatah... sediakan payung sebelum hujan.... aku teruskan juga la tanggungjawab.. ustazah byk bg semangat pada aku..... kebetetulan minggu sukan tu salimi di thn kerana suspect denggi... tp sebenarnya dijangkiti demam campak.... aku terpksa jugak meminta bantuan adik aku untuk menyiapkan perhiasan khemah....

petang sehari sebelum sukan itu aku meminta bantuan murid2 rumah aku untuk mewarna bendera... tujuan aku buat begitu kerana bagi budak2 seronok... sukan diaorang so bagi merasa sendiri buat persiapan untuk rumah sukan mereka... bersungguh2 diaorg mewarna bendera rumah mereka... fakrul anwar aku amik sikit idea dari logo yg ko buat...
petang tu sempat la hias khemas ckit2....



pagi menjelang sukan semasa menyiapkan khemah rumah sukan... saingan agak sengit antara rumah merah kuning dan hijau... dan paling menyerlah sekali ialah rumah kuning sbb hiasannya lebih menarik dari rumah hijau sbb warnanya terserlah di situ....




alhamdulillah khemah selamat disiapkan.... menang ke tak tahu...aku buat yang terbaik supaya budak2 seronok....


ni antara lah hiasan rumah sukan masing2 yang memperagakn pelbagai bentuk.... sampai ada yg letak motor 'demak' sebagai maskot.... heheheehehe....


bang sharip.... tiba2 je turun padang...hehehehe





sukan pun bermula.... alien2 mengetuai perbarisan dan diikuti dengan rumah sukan lain...
aku memang suka buatbenda pelik2 ni.. so ni la hasilnya....



sukan kali ini dirasmikan oleh YDP PIBG SKUB Utsz Kgupor.



selepas itu aku menguruskan budak2 rumah sukan aku...

ape yang zack perhati tu.... nak sabotaj yer.... hehehehe..

ni pula sukaneka bagi murid prasekolah... memang menarik sgt sebab mcm2 perangai terutamanya anak apek.... si Aqil sampai pusing 2 skitel nk patah balik.... memang semangat btl.....


alhamdulilah alien juara keseluruhan n paling x disangka sekali menang juga perhiasan rumah sukan... terkezut beb..... anyway aku hepi bdk2 aku seronok... sukan ni pun bukan untuk aku tp untuk diaorg gak... diaorg yg byk buat sendiri.... aku juz bantu n bimbing diaorg jer....


secara keseluruhannya sukan berjalan lancar dan cemerlang... cikgu2 SKUB memang best.... namun ada sedikit kekalutan menjelang sukan... ...... cerita akan di beritahu kendian..... layan....

3 comments:

wiegreat a.k.a. zeq said...

ahhh. aku x pueh ati.. nape umah kuning x menang!!!!!
penat aje aku n bebudah hias...
well nak watcamne x cukup kreatif kot... atau ustz pilih parti ni... tumbangnya tiga pakatan... hehehe..
tp bagi aku x penting.. kemeriahan tu... mana la tau kalo aku last this year... xde la bunyi kecoh aku...

SyaHans said...

memang meriah n berjalan lancar... aik x kan suma pakat pindah kot.... aku pun nk pindah gak la... tp x cukup umur lagi nk pindah.... xpelah... cari pengalaman dulu kat ubern dl...

Firol said...

HAHAHA RUmah Hijau..rumah sukan aku kat ubern..memang best......